Witnessing school bullying: to react or not to react? An insight into perceived social norms regulating self-predicted defending and passive behaviours
1LAPPS - Laboratoire Parisien de Psychologie Sociale (Université Paris Nanterre
Département de psychologie
200 avenue de la République
92000 NANTERRE
Université Paris 8
UFR de Psychologie
2 Rue de la Liberté
93200 Saint Denis - France)
2LPPL - Laboratoire de Psychologie des Pays de la Loire (Université de Nantes, LPPL - Chemin La Censive du Tertre, BP 81227 - 44312 Nantes CEDEX 03
Université d'Angers, LPPL - Maison de la Recherche Germaine Tillion, 5 Bis Boulevard Lavoisier - 49045 Angers CEDEX 01 - France)
UA - Université d'Angers : EA4638 (Université d'Angers - 40 Rue de Rennes, BP 73532 - 49035 Angers CEDEX 01 - France)
https://hal.univ-angers.fr/hal-02363182
Contributeur : Catherine Potard
<>
Soumis le : jeudi 14 novembre 2019 - 11:50:00
Dernière modification le : mardi 19 novembre 2019 - 01:45:04
Violaine Kubiszewski, Laurent Auzoult, Catherine Potard, Florent Lheureux. Witnessing school bullying: to react or not to react? An insight into perceived social norms regulating self-predicted defending and passive behaviours. Educational Psychology, Taylor & Francis (Routledge), 2019, 39 (9), pp.1174-1193. ⟨10.1080/01443410.2018.1530735⟩. ⟨hal-02363182⟩