R. Dahl, !. Bizarre, and !. Bizarre, Coup de Chance et Autres Nouvelles, 1959.

. Edgar-allan-poe, SECONDARY SOURCES, Complete Tales and Poems, 1975.

A. Cox and C. , The Mind's Eye: Alice Munro's Dance of the Happy Shades, 2015.

A. Mangham, Buried Alive: The Gothic Awakening of Taphephobia, Journal of Literature and Science, vol.3, issue.1, pp.10-22, 2010.

A. Synnott, Shame and Glory: A Sociology of Hair, The British Journal of Sociology, vol.38, issue.3, pp.381-413, 1987.

F. Benjamin and . Fisher, Bernard Brugière, Les figures du corps dans la littérature et la peinture anglaises et américaines de la Renaissance à nos jours, Centre National de Ressources Textuelles et Lexicales, 1991.

C. Mauron, Des Métaphores Obsédantes au Mythe Personnel: Introduction à la Psychocritique, 1962.

D. B. Lynn, The Husband-Father Role in the Family, Marriage and Family Living, vol.23, issue.3, pp.295-296, 1961.

D. Halliburton and E. A. Poe, Dismember, The Free Dictionary Online by Farlex, 1973.

D. Sturrock, Storyteller -The Life of Roald Dahl, 1996.

F. S. Frank, Through The Pale Door: A Guide to and Through the American Gothic, 1990.

G. Clarke and E. A. Poe, Helm Information Ltd, Metamorphoses of the Uncanny in the Short-Story "The Landlady, vol.I, 1991.

J. Mattéi, L. Sens-de-la-démesure, ;. Hubris, . Dikè, . Cabris et al., The Origins of the Gothic, Discovering Literature: Romantics And Victorians, 1995.

. Hammond, An Edgar Allan Poe Companion, 1981.

K. J. Hayes, The Cambridge Companion to Edgar Allan Poe, 2002.

L. Piatti-farnell, A Tour of the Cannibal Quarters: Industrial Fantasies and Carnivorous Appetites in Roald Dahl's Fiction, Otherness: Essays and Studies, 2010.

M. Bonaparte and E. Poe, Sa Vie, Son Oeuvre: Etudes Analytique, 1933.

M. Mulvey-roberts, Sigmund Freud, L'Inquiétant Familier, Editions Payot & Rivages, 2011. Vincent Jouve, vol.37, pp.245-262, 1970.

J. Sohier, Metamorphoses of the Uncanny in the Short-Story ?The Landlady' by Roald Dahl, Miranda Revues Online, p.4, 2011.

, The Edgar Awards" which aim at "promoting higher regard for crime writing and recognition and respect for those who write within the genre

D. Sturrock, Storyteller -The Life of Roald Dahl, p.56, 2010.

L. Piatti-farnell, A Tour of the Cannibal Quarters: Industrial Fantasies and Carnivorous Appetites in Roald Dahl's Fiction, Otherness: Essays and Studies, p.1, 2010.

M. Mulvey-roberts, The Handbook to Gothic Literature, p.38, 1998.

, de la représentation du corps chez Poe [est] le corps mis en pièces, le corps-machine des cartésiens démonté jusqu'au dernier boulon, Bernard Brugière. Les figures du corps dans la littérature et la peinture anglaises et américaines de la Renaissance à nos jours, p.238, 1991.

A. Cox and C. Lorre-johnston, The Mind's Eye: Alice Munro's Dance of the Happy Shades, p.29, 2015.

, My translation of « Poser 'le corps', c'est supposer 'ce qui ne serait pas le corps' » in Brugière, p.237

. Edgar-allan-poe, Complete Tales and Poems, vol.12, p.275, 1975.

F. S. Frank, Through The Pale Door: A Guide to and Through the American Gothic, p.208, 1990.

L. Cox, The Mind's eye, p.29

R. Dahl and K. Kiss, , p.59, 1959.

. Mulvey-roberts, The Handbook to Gothic Literature, p.p. xvi

J. Treglown and R. Dahl, Biography, p.121, 1995.

K. Dahl and . Kiss, , p.121

L. Cox, The Mind's eye, p.32

F. Sigmund and L. Familier, Editions Payot & Rivages, pp.29-30, 2011.

K. Dahl and . Kiss, , vol.29, p.11

«. Sohier and . Metamorphoses, , p.4

K. Dahl and . Kiss, , pp.42-43

. Poe, Complete Tales and Poems, p.303

K. Dahl and . Kiss, , p.20

K. Dahl and . Kiss, , pp.20-21

. Poe, Complete Tales and Poems, vol.36, p.224

«. Sohier and . Metamorphoses, , p.3

K. Dahl and . Kiss, , p.17

. Poe, Complete Tales and Poems, vol.42, p.290

S. Sturrock, , p.301

, Tout ce qui est lié à la mort, aux cadavres et au retour des morts, des esprits et des spectres parait hautement inquiétant à beaucoup de personnes, Freud, L'inquiétant Familier, p.68

. Mulvey-roberts, The Handbook to Gothic Literature p. 123. 46. Ibid, p.40

.. F. Benjamin and . Fisher, The Cambridge Introduction to Edgar Allan Poe, p.24, 2008.

S. Sturrock, , p.275

. Fisher, The Cambridge Introduction to Edgar Allan Poe, pp.22-23

, Buried Alive: The Gothic Awakening of Taphephobia, Journal of Literature and Science, vol.3, issue.1, p.10, 2010.

. Poe, Complete Tales and Poems, p. 274. 52. Ibid, p.276

H. Jr and A. Edgar, , p.89, 1981.

. Poe, Complete Tales and Poems, p.274

K. Dahl and . Kiss, , vol.56, p.48

. Mulvey-roberts, The Handbook to Gothic Literature, p.115

K. Dahl and . Kiss, , p.47

H. David and E. A. Poe, A Phenomenological View, p.347, 1973.

. Poe, Complete Tales and Poems, p.305

K. Dahl and . Kiss, , vol.65, p.28

. Poe, Complete Tales and Poems, p.224

C. Graham and E. A. Poe, Critical Assessments, vol.I, pp.66-67, 1991.

E. A. Halliburton and . Poe, A Phenomenological View, p.337

K. Dahl and . Kiss, , pp.19-20

, 72. Ibid., p. 20. 73. Ibid., p. 19. 74. Ibid., p. 22. 75. Ibid., p. 23. 76. Ibid., p. 23. 77. Ibid, vol.78, p.37

, My translation of "passion violente d'orgueil qui témoigne plus fondamentalement d'un refus de la condition humaine en niant la limite qui sépare les mortels des immortels, Hubris et Dikè. Cabris: Sulliver, p.28, 2009.

K. Dahl and . Kiss, , vol.81, p.24

G. Clarke and E. A. Poe, Critical Assessment, vol.III, p.68, 1991.

K. Dahl and . Kiss, , p.27

, Le chat a d'ailleurs réellement en commun avec l'organe féminin le poil fourni, chaud, voluptueux et irritant au toucher: la femme a un chat là-même où l'homme a un pénis; de plus toute l'allure du petit félin est féminine par la grâce et même par la traîtrise de ses mouvements, où la griffe est toujours prête à sourdre de la patte de velours, le chat est un symbole classique de l'organe génital féminin, p.561, 1958.

R. Shulman, Poe and The Powers of the Mind, vol.37, p.257

. Poe, Complete Tales and Poems, 89. Ibid., p. 224. 90. Ibid., p. 223. 91. Ibid, p.223

K. J. Hayes, The Cambridge Companion to Edgar Allan Poe, p.86, 2002.

. Poe, Complete Tales and Poems, p. 228. 94. Ibid, p.228

. Fisher, The Cambridge Introduction to Edgar Allan Poe, p.86

«. Sohier and . Metamorphoses, , p.7

K. Dahl and . Kiss, , p.12

«. Sohier and . Metamorphoses, , p.8

K. Dahl and . Kiss, , pp.13-14

. Ibid, , vol.101, p.10

. Poe, Complete Tales and Poems, p.291

K. Dahl and . Kiss, , pp.123-126

. Poe, Complete Tales and Poems, p.291

K. Dahl and . Kiss, , p.131

A. Synott, Shame and Glory: A Sociology of Hair, The British Journal of Sociology, vol.38, issue.3, p.384, 1987.

C. Mauron, Des Métaphores Obsédantes au Mythe Personnel: Introduction à la Psychocritique, vol.109, p.9, 1962.

V. Jouve and L. Poétique-du-roman, Troisième Edition, p.125, 2010.

. Fisher, The Cambridge Introduction to Edgar Allan Poe, p.4

S. Sturrock, , p.70

R. Dahl, Opération ayant pour but ou résultat de priver l'individu mâle ou femelle de ses facultés de reproduction, Boy: Tales of Childhood, vol.115, p.183, 2013.

, Castrate, p.254, 2001.

N. Mcknight, Fathers in Victorian Fiction, pp.1-2, 2011.

J. Meyers and E. A. Poe, His Life and Legacy, p.86, 2010.

D. B. Lynn, The Husband-Father Role in the Family, National Council on Family Relations, vol.23, issue.3, p.296, 1961.

K. Dahl and . Kiss, , p.43

, Dahl's fear of castration is also made extremely explicit in one of his other short stories entitled "Georgie Porgy". Indeed, in the story, a sexually repressed vicar is seduced by a woman who eventually swallows him whole

. Hayes, The Cambridge Companion to Edgar Allan Poe, p.149

S. Sturrock, , p.37

. Mulvey-roberts, The Handbook to Gothic Literature, p.155