The critical dimensions of HRM teaching. Advocacy for a renewed management
Les dimensions critiques de l'enseignement de la GRH. Plaidoyer pour un management renouvelé
Résumé
"Can the management sciences claim to the rank of critical sciences - like the other disciplines of social sciences - and propose a vision of the world which is not necessarily marked by the domination of a univocal rationality, short or middle term ? "
Faced with the current crisis and the inability of decision-makers to anticipate its effects, this question - completely topical and of real relevance - directly concerns the world of teachers, but also that of practitioners and people business. It cannot be avoided.
« Les sciences de gestion peuvent-elles prétendre au rang de sciences critiques - à l'instar des autres disciplines de sciences sociales - et proposer une vision du monde qui ne soit pas nécessairement marquée par la domination d'une rationalité univoque, à court ou moyen terme ? »
Face à la crise actuelle et devant l’incapacité des décideurs d’en anticiper les effets, cette question - tout à fait d’actualité et d’une réelle pertinence - interpelle directement le monde des enseignants, mais aussi celui des praticiens et des gens d’affaires. Elle ne peut être évitée.