Arrêt de service programmé du vendredi 10 juin 16h jusqu’au lundi 13 juin 9h. Pour en savoir plus
Accéder directement au contenu Accéder directement à la navigation
Communication dans un congrès

Cosplays, Free hugs and Video games: Influences of C2C interactions in large public events

Abstract : Thematic events provide value for stakeholders (fans, other visitors, managers, exhibitors etc.) through interactions and exchanges. However little research details how companies can take advantage of the interactions between visitors, as well as the consequences of customer-to-customer value creation on the service experience.To address these issues, two qualitative studies are conducted with managers of three top French thematic events coupled with 53 semi-directive interviews with visitors of the Japan Expo. From a theoretical standpoint, this study provides a better understanding of the C2C co-creation in hedonic service settings with fan communities. As for managerial implications, this article can guide managers in their efforts to improve service experience for thematic events.
Type de document :
Communication dans un congrès
Liste complète des métadonnées

https://hal.univ-angers.fr/hal-02538877
Contributeur : Okina Univ Angers Connectez-vous pour contacter le contributeur
Soumis le : jeudi 13 janvier 2022 - 21:02:07
Dernière modification le : mercredi 6 avril 2022 - 16:08:18
Archivage à long terme le : : jeudi 14 avril 2022 - 23:44:09

Fichier

comm 21 TTRA.pdf
Fichiers produits par l'(les) auteur(s)

Identifiants

  • HAL Id : hal-02538877, version 1
  • OKINA : ua17650

Collections

Citation

Elodie Jouny-Rivier, Aude Ducroquet. Cosplays, Free hugs and Video games: Influences of C2C interactions in large public events. TTRA Europe Conference, Apr 2017, Angers, France. ⟨hal-02538877⟩

Partager

Métriques

Consultations de la notice

40

Téléchargements de fichiers

16