Arrêt de service programmé du vendredi 10 juin 16h jusqu’au lundi 13 juin 9h. Pour en savoir plus
Accéder directement au contenu Accéder directement à la navigation
Article dans une revue

Does psychological Profile has something to do with satisfaction ? A French retailing Franchisees study

Abstract : The main purpose of this study is to analyse the relationship between franchisee's personality and franchisee's satisfaction. A sample of 400 French franchisees concerning different sectors is analysed in detail. In the first part of the article, the methodology is presented. Then, theoretical framework concerning satisfaction and personality is developed. Different hypotheses are justified crossing the MSQ scale and the big four model. Conscientiousness seems to be the most predictive factor for satisfaction and results show that the other Big-Five traits are specific in several sectors.
Type de document :
Article dans une revue
Liste complète des métadonnées

https://hal.univ-angers.fr/hal-03016600
Contributeur : Okina Univ Angers Connectez-vous pour contacter le contributeur
Soumis le : lundi 20 septembre 2021 - 15:47:30
Dernière modification le : mercredi 6 avril 2022 - 16:08:18
Archivage à long terme le : : mardi 21 décembre 2021 - 19:05:52

Fichier

guilloux2010.pdf
Fichiers produits par l'(les) auteur(s)

Licence


Distributed under a Creative Commons Paternité 4.0 International License

Identifiants

Collections

Citation

Véronique Guilloux, Claire Gauzente. Does psychological Profile has something to do with satisfaction ? A French retailing Franchisees study. International Journal of Entrepreneurship and Small Business, Inderscience, 2010, 11 (2), pp.165-182. ⟨10.1504/IJESB.2010.034957⟩. ⟨hal-03016600⟩

Partager

Métriques

Consultations de la notice

22

Téléchargements de fichiers

13