Arrêt de service programmé du vendredi 10 juin 16h jusqu’au lundi 13 juin 9h. Pour en savoir plus
Accéder directement au contenu Accéder directement à la navigation
Chapitre d'ouvrage

The Economics of Music in France, in Dauncey

Abstract : French, British and American research into popular music has coexisted with considerable cross-fertilization for many years, but the barriers of language and different academic traditions have made it hard for French and anglophone researchers to fully appreciate the ways in which popular music has developed in their respective countries. This volume provides a comparative and contrastive perspective on popular music and its study in France and the UK.
Keywords : Music social
Type de document :
Chapitre d'ouvrage
Liste complète des métadonnées

https://hal.univ-angers.fr/hal-03363577
Contributeur : Okina Univ Angers Connectez-vous pour contacter le contributeur
Soumis le : lundi 4 octobre 2021 - 09:42:05
Dernière modification le : mercredi 6 avril 2022 - 16:08:18

Identifiants

  • HAL Id : hal-03363577, version 1
  • OKINA : ua1354

Collections

Citation

Dominique Sagot-Duvauroux. The Economics of Music in France, in Dauncey. Stereo: Comparative Perspectives on the Sociological Study of Popular Music in Franc and Britain, Ashgate Publishing, Ltd., pp.91 - 103, 2011, 9781409405689. ⟨hal-03363577⟩

Partager

Métriques

Consultations de la notice

4