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L'artiste faussaire et la création du réel : The Brooklyn Follies de Paul Auster

Abstract :

Since his debut as a poet, Paul Auster has pursued his metaphysical investigations in a semiotic world where signs are everywhere to be read, where doubts about authenticity and forgery are ubiquitous. In The Brooklyn Follies (2005), the multiplicity of originals and facsimiles, the silence/speech duality and the architectural metaphors lead to the final vision of the attacks on the World Trade Center. As the reminiscences of the confusio linguarum contribute to the novel’s plot, Paul Auster represents 9/11 “obliquely” and reaffirms the role of language and the imagination in the rebuilding of truth.

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https://hal.univ-angers.fr/hal-03382967
Contributeur : Okina Univ Angers Connectez-vous pour contacter le contributeur
Soumis le : lundi 18 octobre 2021 - 13:47:44
Dernière modification le : mardi 14 décembre 2021 - 03:44:10

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François Hugonnier. L'artiste faussaire et la création du réel : The Brooklyn Follies de Paul Auster. Revue Française d'Etudes Américaines, Paris : Association Française d'études américaines, 2012, 3 (133), pp.38-52. ⟨10.3917/rfea.133.0038⟩. ⟨hal-03382967⟩

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