L'artiste faussaire et la création du réel dans The Brooklyn Follies de Paul Auster - Université d'Angers Accéder directement au contenu
Communication Dans Un Congrès Année : 2012

L'artiste faussaire et la création du réel dans The Brooklyn Follies de Paul Auster

Résumé

Since his debut as a poet, Paul Auster has pursued his metaphysical investigations in a semiotic world where signs are everywhere to be read, where doubts about authenticity and forgery are ubiquitous. In The Brooklyn Follies (2005), the multiplicity of originals and facsimiles, the silence/speech duality and the architectural metaphors lead to the final vision of the attacks on the World Trade Center. As the reminiscences of the confusio linguarum contribute to the novel’s plot, Paul Auster represents 9/11 ‘obliquely’ and reaffirms the role of language and the imagination in the rebuilding of truth.
Fichier principal
Vignette du fichier
rfea_133_0038.pdf (246.43 Ko) Télécharger le fichier
Origine : Accord explicite pour ce dépôt

Dates et versions

hal-03382979 , version 1 (18-10-2021)

Identifiants

  • HAL Id : hal-03382979 , version 1
  • OKINA : ua13675

Citer

François Hugonnier. L'artiste faussaire et la création du réel dans The Brooklyn Follies de Paul Auster. La vérité et ses discours (AFEA), 2012, Paris, France. pp.38-52. ⟨hal-03382979⟩

Collections

UNIV-ANGERS
8 Consultations
10 Téléchargements

Partager

Gmail Facebook X LinkedIn More